Sztuką sakralną zajmuję się od 2007 roku. Dyplom z malarstwa sztalugowego obroniłam z wyróżnieniem w 2007 r. w pracowni prof. Jarosława Kweclicha (dyplom w 1981 r. z malarstwa sztalugowego u prof. Jana Szancenbacha oraz malarstwa w architekturze i urbanistyce u prof. Janiny Karupe-Świderskiej). Na obronie mojego dyplomu obecny był kolega z pracowni prof. Kweclicha, ksiądz salwatorianin Antoni Polaniak, który po zobaczeniu moich prac, zaproponował mi współpracę przy realizacji projektów plastycznych we wnętrzach sakralnych. W latach 2007-2013, sprawował nade mną opiekę artystyczną. Przez sześć lat uczyłam się u niego malarstwa w architekturze, konserwacji i restauracji sztuki oraz zagadnień związanych z projektowaniem i nadzorem prac prowadzonych we wnętrzach oraz przestrzeniach sakralnych. Wspólnie zrealizowaliśmy kilka projektów w kraju i za granicą (Merrillville, San Antonio).

          Główne prace z dziedziny konserwacji zabytków przeprowadzaliśmy w Bazylice Opactwa Salwatorianów w Steinfeld (Niemcy); dotyczyły odnawiania barokowego wystroju wnętrza: ambony, ołtarza głównego, rzeźb. Wykonywaliśmy również prace dla Centrum Formacji Duchowej w Trzebini, Sanktuarium Modlitwy za Kapłanów p.w. Św. Jana Marii Vianney’a w Mzykach, kościoła p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Gniazdowie.

          W zakresie konserwacji zabytków doskonaliłam swoje umiejętności praktykując ponad rok w autorskiej pracowni mgr Grażyny Lazarowicz, która pracuje na stanowisku konserwatora zabytków na Jasnej Górze. Zajmowałam się tam głównie obrazami olejnymi, na podłożu płóciennym oraz drewnianym (m.in. Droga Krzyżowa z Centawy oraz obrazy prywatne zakonników z Jasnej Góry), a także rzeźbą polichromowaną i złoceniami, fragmentami ołtarzy (głównie barokowych). Wykonałam dla niej również koncepcję kolorystyczną konserwacji ołtarzy bocznych w Działoszynie.

          Największy projekt konserwatorski wykonywałam w 2015 r. przy ołtarzu głównym w kościele p.w. Nawiedzenia NMP i Św. Mikołaja w Czermnie. Obejmował on konserwację nastawy drewnianej, złoconej i polichromowanej, kamiennej mensy sarkofagowej, tabernakulum, dwóch polichromowanych rzeźb oraz obrazu olejnego autorstwa Bolesława Łaszczyńskiego.

          W swoim dorobku mam także konserwację szafy organowej (Schlang und Sohne Opus 840) z Kościoła Ewangelicko—Augsburskiego w Częstochowie. Prace obejmowały renowację historycznej, górnej części prospektu oraz dorobienie zaginionego dołu, wg mojego projektu.

          Od 2008r. pracuję stale nad wystrojem wnętrza Sanktuarium Św. Jana Marii Vianney’a w Mzykach, równolegle z wystrojem wnętrza kościoła p.w. NSPJ w Gniazdowie. Prace obejmują wiele aspektów, od wycen i planów inwestycji, poprzez projekty koncepcyjne, po realizację przy współpracy ze sprawdzonymi wykonawcami z branży metaloplastycznej, stolarskiej, kamieniarskiej. Osobiście zajmuję się malowaniem wszystkich polichromii ściennych i złoceniami. Wykonuję też drobne realizacje związane z danym miejscem, pojedyncze obrazy, płaskorzeźby, a także wszelkie prace związane z identyfikacją graficzną parafii (logo, wizytówki, zaproszenia). Dodatkowo obejmuję opieką artystyczną całość inwestycji, przy konsultacji teologicznej z księdzem, dzięki czemu efekt końcowy jest spójny i klarowny.

          Od 2014 r. podjęłam się projektowania witraży. Początkowo projekty tworzyłam do wykonania w technice klasycznej, współpracując z Pracownią Witraży i Szkła Ryszarda Łobody z Krakowa. Od 2015 r. wykonuję także koncepcje dla 3K Projekt, zajmującego się nowoczesnym witrażem w technice dozowania. Realizacje moich projektów znajdują się w kilkudziesięciu kościołach w kraju i za granicą, a także w prywatnych i publicznych placówkach.